KEELEÕPE

VIIE TEGUTSEMISAASTA jooksul on VeniVidiVici Õpilasvahetus mõistnud seda, et eesti ja vene keelt kõnelevate noorte ühendamiseks on tarvis teha midagi enamat, kui korraldada 1 või 2 nädala pikkuseid vahetusi. Kuivõrd keeleõppe ja sõprussuhete loomise osas oleme noortelt saanud tagasisidet, et 1 või 2 nädalat on täpselt õige aeg uue olukorraga kohanemiseks, oleks reaalsete muudatuste jaoks tarvis võõras (keele)keskkonnas siiski kauem aega veeta…

NELJANÄDALANE ÕPILASVAHETUS

Selleks, et pakkuda noortele reaalset võimalust keeleõppeks ning pikemaajaliste kontaktide loomiseks, oleme koostöös Kultuuriministeeriumi ning Haridus- ja Teadusministeeriumiga asunud pakkuma 7. – 12. klasside noortele võimalust õppida tervelt NELI NÄDALAT teise õppekeelega koolis. See tähendab seda, et vene õppekeelega koolis õppival noorel on võimalus asuda õppima eesti õppekeelega kooli ning vastupidi.

Selleks, et vahetus annaks noorele võimalikult eheda kogemuse, toimub majutamine vahetusperioodi jooksul võõras perekonnas, kellega on võimalus juba enne vahetuse algust suhtlema hakata.

Kuigi integratsioon on väga moodne ja poliitiliselt korrektne sõna, siis mina soovitaks selle asemel kasutada palju meeldivamat ja südamlikku sõna – sõbralikkus. Just sõbralikkus aitab meil kõigil tulla, näha ja võita seda, mida meie kõik tahaksime näha ja võita!

EESMÄRGID

VeniVidiVici Õpilasvahetus on vahetuses osalenud õpilaste tagasiside põhjal mõistnud, et 1 või 2 nädalat teises keskkonnas on piisav aeg “sisse elamiseks”, kuid mitte piisav keeleliste oskuste arendamiseks ning püsivate sõprussuhete loomiseks. Seetõttu oleme enda eesmärgiks neljanädalaste vahetustega seadnud:

  • soodustada keeleõpet ning lõimumisprotsessi õpihimuliste aktiivsete noorte seas;
  • arendada noorte kohanemisvõimeliste õpilaste sotsiaalseid oskuseid võõras keskkonnas elamisega;
  • luua alus võrdseteks võimalusteks nii eesti kui ka vene õppekeelega koolide õpilastele;
  • sisestada noortesse arengutahet, mis kanduks edasi ka tulevikutegemistesse;
  • vähendada keelelisi ja ühiskondlikke barjääre eesti ja vene noorte vahel, luua sõprussidemeid;
  • anda igale noorele võimalus muuta oma elu positiivsemaks, sõltumata noorte erinevatest sotsiaalsetest teguritest.
Pane end NELI NÄDALAT võõras keelekeskkonnas proovile ning saad kaasa 200€* stipendiumi!

VAHETUSPERIOOD

Seni oleme õpilastel lasknud vabalt valida, millal nad vahetusse lähevad. Neljanädalase vahetusperioodi puhul oleme paika pannud kevadperioodi vahetuste toimumise aja, mis oleks pärast märtsikuu vaheaeg. Kindel periood on paika pandud seetõttu, et vahetuste organiseerijatel oleks pilootprojekti tegevustel parem silma peal hoida ning analüüsida. Hiljem, sügisperioodil, laseme noortel ise valida, kuna neile vahetusse minna sobiks.

OSALEMINE

Osalemine on sama lihtne kui lühiajalise vahetuse puhul:

  1. Vali välja kolm TEISE ÕPPEKEELEGA kooli meie koolide nimekirjast;
  2. Täida ära VAHETUSÕPILASE ANKEET;
  3. Saada täidetud ankeet aadressile vvvopilasvahetus@gmail.com;
  4. Oota edasisi juhiseid VeniVidiViic koordinaatorilt.

Neljanädalase vahetuse korral osalustasu maksta pole vaja, nii et sellepärast muretseda ei ole vaja. Kas pole mitte lihtne?

STIPENDIUM

VeniVidiVici Õpilasvahetusele ja Kultuuriministeeriumile on oluline, et IGAL EESTIMAA NOOREL oleks võimalus neli nädalat teise õppekeelega koolis õppida. Seetõttu on kõigil huvilistel võimalus enne vahetusse minekut taotleda 200€ suurust STIPENDIUMI, mis kataks kõik vahetusperioodi jooksul tehtavad kulutused, sh kulutused toidule, transpordile, kultuuritegevustele, vaba aja tegevustele jm tegevused, mis vahetuse jooksul tekivad.

*NB! Stipendiumist peetakse kinni tulumaks 20%.

Täpsema info selle kohta, kuidas stipendiumit taotleda, annab VeniVidiVici koordinaator igale noorele individuaalselt.

HINNETE ÜLEKANDMISE SÜSTEEM

Vahetusperioodil saadavate hinnete ülekandmise süsteem oleks samalaadne senise põhimõttega – kodukooli õpetajatel on võimalus hindeid arvestada, kui sihtkoolis läbi võetud teemad kattuvad kodukooli teemadega.

Juhul, kui koolide õppekava ei kattu või erinevad osaliselt, tuleb koolidel koostöös õpilasega läbi mõelda ning paika panna individuaalne süsteem hinnete arvestamiseks. Hinnete ülekandmise puhul saab kindlasti eeskujuks võtta näiteks sportlastele tehtavaid individuaalõppekavasid treeningperioodidel. Oluline on, et kool ja õpilane teeksid omavahel koostööd ning muudaksid koolitöödega järje peal olemise võimalikult ladusaks.

Kevadel läbi viidavad õpilasvahetused oleksid edasistele tegevustele pilootprojektiks, täiustaksime ning kujundaksime  hinnete ülekandmise süsteemi vastavalt tekkivatele olukordadele ja koolide nõuandeid kuulates.